قیمت زعفران در ترکیه

قیمت زعفران در ترکیه

زعفران ادویه ای ارزشمند است که در همه جای دنیا، قیمت آن در مقایسه با دیگر ادویه ها بالاترست. از آنجایی که متاسفانه ارزش پول ایرانی با افت شدیدی روبرو شده، افراد بیشتری در مقایسه با سالهای دور، تصمیم به صادرات زعفران گرفته اند. یکی از مقصدهای مناسب برای ایرانیان، ترکیه است. چون هم فاصله اش با ایران کم است و هم اینکه ایرانیان می توانند بدون ویزا به آن کشور سفر کنند. به همین دلیل اطلاعات مربوط به قیمت زعفران در ترکیه  یا قیمت زعفران در استانبول در سال 1400، این وسط نقش مهمی بازی می کند.

یکی از بهترین شهرهای ایران که می توانید زعفران مورد نیازتان را از آنجا تهیه کنید، شهر تربت حیدریه است. برای اطلاعات بیشتر درباره تربت حیدریه و زعفران آن منطقه می توانید خلاصه مصاحبه ما با شبکه نسیم را ببینید.

زعفران در ترکیه

طبق امار رسمی، ترکیه یکی از بزرگترین خریداران زعفران ایرانی است. اما دلیل آن چیست؟ اول اینکه، ترکیه همسایه ایران است و فاصله کمی با کشور ما دارد. دلیل دوم اینست که ایرانی ها می توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کنند. ترکیه از لحاظ فرهنگی شباهت های بالایی به ما دارد.

مشتری های زعفران ایران در ترکیه چه کسانی هستند؟

یکی از سوالاتی که از ما زیاد پرسیده می شود درباره مشتری ها و محل خرید و فروش زعفران در استانبول و شهرهای دیگر ترکیه است. واقعیت اینست که خود مردم ترکیه با زعفران اشنایی زیادی ندارند ولی مصرف زعفران در رستورانهای ترکی، عربی، هندی و ایرانی ترکیه بالاست. توریست های حاشیه خلیج فارس در ترکیه به شدت به زعفران ایرانی علاقه دارند و از جمله گروه هایی هستند که طبق گفته ادویه فروشهای ترکیه، زعفران ایرانی را خرید می کنند. تمام این دلایل باعث می شود تا ایرانیان، حتی آنهایی که قصد سفر تفریحی به ترکیه دارند، به این فکر بیفتند تا بتوانند زعفران اصل کشور خودمان را با خودشان به ترکیه برده و سعی کنند تا آن را در ترکیه به فروش برسانند. و این قضیه باعث شده تا قیمت خرید زعفران در استانبول، وان، آنکارا و شهرهای دیگر کمتر از سالهای قبل باشد. از بین انواع زعفران که قبلا در سایت توضیح داده بودیم، زعفران سرگل و نگین ایرانی طرفدار بیشتری دارد و صادر می شود

نحوه فروش زعفران در ترکیه

قیمتی که ترک ها، زعفران را به مشریانشان می فروشند با قیمتی که زعفران را از ایرانی ها می خرند‌ (مخصوصا مسافرهای ایرانی) متفاوت است. این تفاوت آنقدر زیاد است که باعث شده تا تجارت چمدانی به ترکیه عملا سودی نداشته باشد. اما در مقدار بالای زعفران شرایط متفاوت است و شاید زرشان هم بتواند به شما کمک کند را تا فروش زعفران شما در ترکیه، راحت تر انجام شود

قیمت زعفران ایرانی در ترکیه

یکی از مهم ترین پارامترهایی که باعث جذابیت بالای صادرات زعفران و یا تجارت چمدانی زعفران به ترکیه می شود، قیمت زعفران به دلار در ترکیه است (زعفران در ترکیه معمولا با لیر یا دلار امریکا خرید و فروش می شود).

قیمت زعفران در دو نوع فروش خرده فروشی و عمده فروشی با هم تفاوت دارد. مثل هر محصول دیگر، قیمت عمده فروش های زعفران، پایینتر از قیمت خرده فروشی آنست. 

مسیر خرده فروشی با عمده فروشی دو مسیر کاملا متفاوت از یک دیگر هستند. و کسی که به دنبال عمده فروشی است نباید روی قیمت خرده فروشی حساب باز کند. چون خرده فروشی نیاز به مجوز های مختلف و ثبت شرکت دارد، که باعث می شود سختی آن بیشتر باشد و در نتیجه، سود بیشتری در مقایسه با فروش عمده داشته باشد.

قیمت خرده فروشی زعفران در ترکیه

به عکس زیر دقت کنید. عکس زیر قیمت ۵گرم از زعفران یک برند ایرانی را در ترکیه نشان می دهد. که قیمت الان آن با تخفیف ۴۰ درصدی، 72 دلار شده است. امروز در تاریخ 26 دی 1400 هر دلار تقریبا 27300 تومان است. 

قیمت زعفران در ترکیه ۹۸

برند دیگر زعفرانی هست که زعفرانش را گرمی ۱۲ لیر ترکیه  یا۳۱۰۰۰ تومان قیمت گذاری کرده است. (در تاریخ 26 دی ماه 1400 ، هر لیر تقریبا 2000 تومان می باشد)

در ترکیه برندهای زعفرانی ترکی هم هستند که در آن کشور فعالیت می کنند و برای آنکه بتوانند نسبت به سایر رقبای خود برتری داشته باشند، ادعا می کنند که زعفرانش ایرانی است. یکی از این برندهای ترکی arifoglu نام دارد که دو گرم زعفران را در سایت های خرید انلاین ترکی، به قیمت 30 دلار می فروشد.

خرده فروشی سود بالایی دارد ولی سختی های آن چند برابر عمده فروشی است. چون شما باید گواهی های بهداشتی و مجوزهای مختلفی را بگیرید تا اجازه پیدا کنید که زعفرانتان را در آنجا بفروشید. به همین دلیل تمایل افراد بیشتر به عمده فروشیست تا خرده فروشی.

 arifoglu

قیمت عمده فروشی زعفران در ترکیه

قیمت هایی که در این قسمت مطرح می کنیم، قیمت های فروش این برندهاست. و قیمت خرید آنها از ما طبیعتا پایین تر است. اگر درنظر دارید که با قیمت بالاتری در بازار ترکیه فعالیت کید، باید سعی کنید تا خریدار و واسطه های ترک را کنار گذاشته و به مشتری نهایی (که عربهای توریست در استانبول، جزو همین گزینه ها هستند) زعفرانتان را بفروشید.

خود ترکها در زمینه فروش عمده هم فعالیت می کنند. آنها در سایت های معتبری مثل علی بابا، زعفرانشان را کیلویی بین 2500 تا 3500 دلار و به صورت عمده می فروشند. با قیمت دلار حال حاضر (27300 تومان)، قیمت هر کیلو بین ۴۳ تا ۶۰ میلیون تومان خواهد بود. این قیمت، قیمت فروش ترکهاست و قیمت خرید آنها طبیعتا خیلی پایین تر از این عددهاست.

حالا به یک برند زعفران ایرانی توجه کنید. در عکس زیر، قیمت برند دیگری که ادعا می کند زعفران ایرانی دارد را می بینید. همانطور که در عکس هم مشخص است، آنها ۲۵۰ گرم زعفران را با قیمت 2175 دلار می فروشند (یعنی قیمت هر گرم آن تقریبا 8.79 دلار می شود). با حساب اینکه قیمت هر دلار 27300 تومان باشد، پس قیمت این نوع زعفران در ترکیه، تقریبا ۱۵۲ هزار تومان است

تا به اینجای مطلب، قیمت زعفران در نرکیه را با مثالهایی پراکنده به شما گفتیم و متوجه شدیم که قیمت زعفران در ترکیه نسبتا بالاست. اما در کنار قیمت هایی که به شما گفتیم،  قیمت های دیگری هم وجود دارد که به شدت پایین هستند. مثلا در علی بابا دیدیم که زعفران ایرانی را گرمی 1.5 دلار می فروشند (با حساب دلار 27300 تومان، قیمت آن گرمی 40000 تومان است). و اگر این قیمت را با قیمت های قسمت قیمت زعفران مقایسه کنید، متوجه می شوید که فردی که این زعفران را صادر می کند، به دنبال سود کم در حجم بالاست تا بتواند به درامد خوبی برسد.

اگر به دنبال صادرات زعفران به ترکیه هستید، شاید راهنمایی و نظر تاجران زعفران درباره صادرات برای شما جالب و مفید باشد. توصیه می کنیم که حتما سری به آن بزنید

نظر ناجران زعفران درباره صادرات
نظر ناجران زعفران درباره صادرات

کف قیمت و سقف قیمت زعفران در آنجا چقدر است

نهایتا اگر بخواهیم به عنوان جمع بندی برای زعفران در ترکیه، کف وسقف قیمت را به شما بگوییم، باید آن را در دو بخش خرده فروشی و عمده فروشی بررسی کنیم.

قیمت عمده فروشی زعفران در ترکیه  به ازای هر گرم، بین 1.5 تا 4 دلار است. و قیمت هر گرم زعفران در ترکیه به صورت خرده فروشی بین 3 تا 15 دلار می باشد.

 

3 comments

    این مطلب حرف نداشت

    09904411445

      سلام بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping