خواص زعفران برای لاغری

کاهش وزن و لاغری با زعفران

یکی از مسائلی که برای خانم ها بسیار اهمیت دارد، لاغری و حفظ تناسب اندام است. به همین خاطر، انواع قرص ها و داروهای مختلف وارد بازار شده تا خانم ها را به خواسته ای که دارند، برسانند. این در حالی است که زعفران با داشتن خواص فوق العاده، می تواند برای خانمها در حفظ تناسب اندام کمک کننده باشد. ما در این قسمت درباره کاهش وزن و لاغری با زعفران صحبت می کنیم و طریقه مصرف زعفران برای لاغری و تناسب اندام را با شما در میان خواهیم گذاشت.

حفظ تناسب اندام و لاغری برای خانمها، بعضا حتی از نان شب هم واجب تر است. در این نکته که تناسب اندام و لاغری، سلامتی بیشتر را به ارمغان می آورد شکی نیست. ولی بعضا افرادی دیده شده اند که حاضر بوده اند برای لاغری هر کاری بکنند حتی خوردن قرص های لاغری فاقد مجوز! و با این کار شاید لاغری به دست اورده باشند اما طبیعتا بر سلامتی عمومی بدن خود اسیب وارد کرده اند.

ما در این نوشته، توضیح خواهیم داد که زعفران چرا و چگونه می تواند باعث حفظ تناسب اندام شود. در خارج از کشور، قرصهای مکمل زعفران وجود دارد که برای لاغری درست شده اند. و مردم برای لاغری باید هر ۲روز یکبار یک قرص را مصرف کنند. و هر قرص تقریبا ۹۰ میلی گرم عصاره زعفران دارد.

کاهش وزن و لاغری با زعفران
کاهش وزن و لاغری با زعفران

 پرخوری و چاقی

یکی از دلایل چاق شدن افراد، مصرف بیش از حد خوراکی های دم دستی است. مصرف بیش از حد خوراکیهای دم دستی امکان دارد که برای ما هم اتفاق افتاده باشد. به این صورت که احتمالا درگیر برنامه تلویزیونی و یا فیلم خاصی بوده ایم و همراه با فیلم، تنقلات و خوراکیهای دم دستی مثل بستنی، انواع اجیل، چیپس، پفک و چیزهای دیگر را ارام ارام و ادامه دار خورده ایم و از انجایی که سرگرم فیلم یا برنامه مورد علاقه خودمان بودیم، متوجه مقدار خوراکی ای که  خورده ایم نبوده و احتمالا بیش از حد مجاز، مصرف کرده ایم. که برای حفظ تناسب اندام و لاغری مفید نیست.

یکی دیگر از دلایل چاقی و اضافه وزن، احساسات و حالات روحی ماست. یعنی چی؟ یعنی اینکه بعضی ها عادت دارند وقتی که ناراحت می شوند، باید چیزی بخورند و یا اینکه وقتی عصبانی می شوند چیزی می خورند. در اصل غذا خوردن یک پاسخ ثابت به احساسات وحالت روحی آن لحظه شان است.

یا در نظر بگیرید فردی را که عصبانی است و پرخوری می کند. طرف اندازه ظرفیت خود غذا خورده ولی همچنان ادامه می دهد. در چنین حالتی غذا خوردن و پرخوری کردن برای سیر شدن نیست بلکه وجود احساسی منفی او را وادار به ادامه دادن می کند و غذا خوردن به او کمک می کند تا ذهنش درگیر شود وبه چیز دیگری فکر نکند و اگر طبیعتا شرایط روحی مناسبی داشته باشد، دست ازغذا خوردن برمی دارد.

کاهش وزن و لاغری با زعفران چگونه صورت می گیرد

سروتونین، معجزه ای برای کاهش وزن و لاغری با زعفران

همه چیز به سروتونین بر می گردد. هورمون سروتونین یا هورمون شادی بر ۴۰ میلیون سلول مغز تاثیر می گذلرد. طبق تحقیقات، افرادی که تپل هستند، میزان سروتونین آنها کم است. نتیجتا انها برای بهبود روحیه خود و به دست اوردن سروتونین بیشتر، رو به سمت غذا خوردن بیشتر می کنند. و این گونه وزن آنها ذره ذره بیشتر می شود. 

خوردن زعفران در مغز هورمون سروتونین ترشح می کند. به همین دلیل است که زعفران خاصیت ضدافسردگی فوق العاده دارد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطلب طریقه مصرف زعفران برای درمان افسردگی را بخوانید.

زمانی که زعفران بخورید یا حتی آن را روزانه ۲۰ دقیقه، فقط بو کنید، میزان سروتونین در بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد. خلق و خوی شما تقویت پیدا می کند و دیگر نیاز به پرخوری نخواهید داشت تا میزان سروتونین را بالا ببرید. چون میزان سروتونین شما به اندازه کافی بالا رفته است ! 

جالب است  بدانید که دکتر معروف امریکایی که برنامه ی تلویزیونی او در امریکا بسیار معروف است (دکتر oz) در رابطه با کاهش وزن و لاغری با زعفران کار کرده است. او در یک ازمایش ساده به ۲نفر داوطلب، مدت ۱ هفته زعفران داد و در عین حال، دست انها را برای خوردن هر نوع خوراکی باز گذاشت. بعد از مدت ۱ هفته هر۲ داوطلب اشتها و میل کمتری به غذا خوردن داشتند. یکی از آنها تقریبا ۱ کیلو و دیگری تقریبا ۲ کیلو در طی این مدت وزن کم کرده بودند. اطلاعات جالب تر درباره زعفران و دکتر oz را می توانید در قسمت دکتر oz و زعفران به زبان انگلیسی بخوانید

اما برای کاهش وزن و لاغری چه مقداری زعفران باید استفاده کرد؟

برای اثر کاهش وزن و تناسب اندام باید ۸۸ تا ۹۰ میلی گرم زعفران را یک روز در میان استفاده کنید. ۹۰میلی گرم برابر است با ۰.۰۹گرم زعفران (تقریبا ۳ شاخه زعفران‌). 

زعفران اصل، مزه تلخی دارد و خوردن آن به تنهایی شاید کمی برای شما سخت باشد اما شدنی است. ولی درساده ترین حالت می توانید کمی آب را جوش اورده و این ۳شاخه زعفران پودر شده را همراه با ۱یا ۲ عدد گل محمدی یا هل داخل آن بریزید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم و غیر مستقیم دم بکشد و بعد ان را میل کنید (اگر دوست داشتید می توانید از نبات هم استفاده کنید). 

دیدگاهتان را بنویسید

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping